POLİTİKA YEREL YÖNETİMLER GÜNCEL SPOR KÜLTÜR-SANAT DÜNYADAN EKONOMİ TÜMÜ
Bahçeli çağrı yaptı: ‘Öcalan açıklama yapacak’ iddiası!
Yenidoğan çetesinin başhekimi dizide de oynamış
Okul servisi devrildi: Yaralı öğrenciler var!
IMF, Türkiye için büyüme tahminini düşürdü
21 Ekim 2024 Pazartesi - 10:11

Denizli’den ‘imar’ çıkışı: Çeşme’de rezidansa karşıyım

Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, projelerini anlattı, Türkiye’nin gözde ilçesindeki “rant” kaygıları ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Denizli, “Sahil kenarlarının rezidanlaşmasına karşıyım. Türkiye’de imar denilince ‘rant’ akla geliyor. Koruma amaçlı imar planları da var. İmar aynı zamanda kural koymaktır. Bizde bazı yanlışlar çok doğru kabul ediliyor” dedi.

GERÇEKİZMİR- Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, Ege Tv’de yayınlanan Politika Durağı programında Gazeteciler Sercan Avcı ve Onur Çakır’ın sorularını yanıtladı.

ÇEŞME KIŞIN DA TERCİH EDİLMELİ

Başkan Denizli, Çeşme’nin sadece yazın da değil kışın da alternatif bir nokta olması gerektiğini belirterek, şunları söyledi:

“Bir turizm master planı ortaya koymak gerekiyor. Çeşme, tarihsel olarak çok önemli noktalara sahip olan bir kent. Musalla mahallemizde 3 bin 800 yıl geriye giden tarihe sahip bir arkeoloji kazı alanımız. Büyük Santorini patlamasının ilk kül kalıntıları var. Dolayısıyla turizm anlayışını bir yaz turizmine sıkıştırmak bizim esnafımızın kısa dönemli iş yapmasına neden oluyor. Oteller, işletmeler kapatıyor. İnsanların istihdam konusunda zorluklara neden oluyor. Bizim daha çok yaşanan bir Çeşme hedefimiz var. Geçmiş dönemden gelen bir proje var. Ben projeyi komple değiştirdim. Önceki proje günübirlik çalışma yapmış. O da çok güzel bir bakış açısı. Ama orası turizm imarlı bir alan. Ben böyle bir imkanımız varken termal hizmetinin konaklama olmadan yapılmasını değiştirmek istedim.  Projeyi yalnızca iki katlı bir otel projesi yaptık. 30 ila 32 odalı bir otel olacak. Hiç olmasa 10 katlı bir otel olabilecek alan.  Konaklama ekleyerek burada bir turizm alanı oluşturacağız. Proje büyük bir alan Projeyi 3’e böldük. Burada 2 tane termal havuzumuzla bir konaklama otelimiz olacak. İkinci bir giriş yaparak bir termal havuz, bir normal havuz bir de engelli havuzumuzun bulunduğu bir ayrı günübirlik tesis alanı. Burada alışveriş, restoran bir meydan çalışmasıyla farklı bir projeye dönüştürdük. Aslında var olanı dönüştürerek… Çünkü o zaman turizmde başka şeyler konuşmaya başlayabiliriz. Neden kış tatilinde vatandaşlar Çeşme’ye gelmesin? Neden Çeşme sadece yaz aylarında akla gelen bir yer olsun?”

KÜLTÜR ROTASINA İHTİYACIMIZ VAR

Denizli, Çeşme’de sezonun 6-7 aya çıkarılması gerektiğini düşündüğü ve bu kapsamda çalışmalar yapacağını vurguladı. “Bu sadece kültür rotasıyla olur” diyen Lal Denizli, “Yurt dışından da misafir ağırlamak istiyorsak bir kültür rotasına ihtiyacımız var. Bizim Ildırı’mız var. Arkeolojik kazı alanlarımız var.  Musalla mahallesinde bulunan arkeolojik kazı alanımız 10 sene önce tamamlanmış. Ziyarete açılmamış. Üzerinde muşambalar var ve kapalı. Vatandaş anca dışarıdan bakıp görebiliyor. Neden üzerinde gezebildiğin, hiçbir arkeolojik yapıya zarar vermeyen bir gezi noktası olmasın. Buranın tahsisi için Bakanlığa bir resmi yazı gönderdik. Yaklaşık 2 ay oldu. Biz burayı kurul onaylı ziyarete açarak işletmek, vatandaşa buranın tarihçesini paylaşmak istiyoruz dedik. Daha bugün bir toplantım vardı. Avrupa’da ve İstanbul’da olan 2 katlı şehir otobüslerini Çeşme’ye nasıl adapte edebilirizi konuşuyoruz. Özellikle bahar ve yaz aylarında şehir turları yapabileceğimiz bir kültür rotası oluşturmaya çalışıyoruz” diye konuştu.

ALTYAPIYA SALDIRDIK

Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, sözlerine şöyle devam etti:

“Seçimden hemen sonra ilk olarak altyapıya saldırdık. Özellikle yol çalışmalarına yoğunlaştık. Geçtiğimiz sürede özellikle İZSU’nun yapmış olduğu tamamlanmamış olan yolların kapatılması ve yolların yaza en iyi şekilde ulaşmasıydı hedefimiz. Nisan ile Ekim ayları arasında Büyükşehir ve Çeşme Belediyesi ile birlikte 150 bin ton asfalt döktük. 100 bin metrekare kilit parke döşemişiz. 250 metrekare karo taşı… 2 bin 42 granit taşı döşemişiz. Bu şekliyle gidiyor. Bazı yerler sezona yetişti bazı yerler yetişmedi. Ben de bunu vatandaşlara büyük bir şeffaflıkla aktardım. Biz de 2 tane çok kullanılmayan alanı dönüştürdük.  Planlama önemli. Önümüzdeki ay 2 tane kreş açıyoruz. 3. kreşimizin dönüştürmesine Dalyan’da çalışmalara başlıyoruz. Bu sırada afet koordinasyon merkezimizi önümüzdeki hafta tamamlıyoruz. Deprem bölgesinde çeşitli illerde saha görevlisiydim. Allah korusun, deprem olduğunda herkes kendi başına kalabiliyor. Dolayısıyla insanlar nereye gideceklerini bilmiyor. Bir telsiz sistemi kuruyoruz.  Kültür sanat merkez çalışmalarımız devam ediyor. 2025 yılı başında bir kurs merkezi açıyoruz. Dans kurslarımız olacak. Üniversite hazırlık kursları açacağız. İnanın bunları büyük bir gönüllü ordusuyla yapıyoruz. Çeşmemizde bir sürü emekli öğretmeni var. Diyorlar ki ‘Bila bedel gelip ders verilim.’ Bunlar çok kıymetli şeyler. Ama bunları hep yeni binalarla yapmıyoruz. Mesela Dalyan’daki binayı dönüştüreceğiz. Kurs merkezlerin de aynı şeyi yapacağız. Tasarruf tedbirleri de bunu söylüyor. Tarım alanlarında ciddi çalışmalarımız var. Ata tohumlarının yetiştirilmesi vatandaşlara dağıtılmasından ziyade tarım alanlarını bir turizm alanına dönüşmeyi hedefliyoruz. Agro Turizm Çeşme’de Ovacık’ta Germiyen’de, Ildırda inanılmaz bir potansiyel var. Sakız, dünyada o kadar önemli hammadde ki… Bu da Çeşme ve Sakız Adası’nda yetişiyor. Bunları yaşatmak, büyütmek ve istihdam alanı yaratmak ve kentin ekonomisine gelir sağlamak çok önemli”

CEMİL BAŞKAN ÇÖZECEK

Çeşme’de ilk yaz sezonunun başkan olarak geçirdiğini hatırlatan Lal Denizli; elektrik, su gibi alanlarda şikayetin ciddi oranda azaldığını söyledi. Denizli, “İZSU büyük yatırım yaptı. Hatta bunu katlayacak bir yatırımla geliyor. Çeşme’deki kanalizasyon sorununu Cemil Başkanımız bizim dönemimizde çözecek. Bunun adımlarını atarak ödeneğini oluşturuyor. İZSU Genel Müdürümüz Gürkan Bey, Başkanımız Sayın Cemil Tugay ile yoğun mesailer harcıyoruz. Doğalgaz getiriyoruz. Göreve geldiğimiz günden beri İzmirGaz ile 8 tane toplantı gerçekleştirdik. İlk doğalgazın verilecek mahallelerin muhtarlarına bilgilendirme toplantısı yaptık. Tabi ki bazı şeyleri topluma aktarıyoruz ama bazı şeylerin de hak ettiği şekilde duyurulması gerekiyor” dedi.

REZİDANSA KARŞIYIM!

Başkan Lal Denizli, sahil bölgelerinde rezidansa karşı olduğunu vurgulayarak şunları kaydetti:

“Deniz kenarlarının rezidanlaştırılmasına karşıyım. Türkiye'de imar denilince ‘rant’ akla geliyor. Koruma amaçlı imar planları da var. İmar aynı zamanda kural koymaktır. Bizde bazı yanlışlar çok doğru kabul ediliyor. Sahil kenarlarının rezidanslara çok boğulmasına karşıyım. Turizm eksenli karşıyım. Şuna Çeşme rezidans çöplüğü, bomboş. Satamıyorlar, kiraya veremiyorlar.  Bakanlığın şuan sahil kesiminde herhangi bir rezidans projesi yok. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının otel arazilerine rezidans yapılmaması yönünde bir kanun yapması gerekiyor. Bu bir kanun olursa belediye bakanlık kol kola çalışır. Rantla mücadele doğru bir planlamayla geçer. Çeşme’nin 12 ay kaliteli ve donanımlı otellere ihtiyacı var. Çeşme’de 12 ay otellerini açık tutan yatırımcılarımız o kadar kıymetli bir şey yapıyorlar ki… Zarar ediyorlar. Çünkü bir birliktelik yok. Çeşme’de ocak, şubata kadar insanlar denize giriyorlar. Bu çok kıymetli bir şey”

İŞİNE, HÜNERİNE GÜVENDİĞİM İSİMLERLE ÇALIŞIYORUM

“Belediyeye çok fazla istanbul’dan transfer yaptığınız yönünde eleştiri var, bunun için ne dersiniz?” sorusuna Çeşme Belediye Başkanı Lal Denizli, şöyle yanıt verdi:

“Doğru değil. Siyaset, bir ekip işidir. Ama belediye siyaset ekibi anlayışıyla yürütülmez. Belediyecilik bir hizmet işidir. Dolayısıyla doğru bir ekip kurma anlayışından geçer. Belediye başkan yardımcım İstanbul’dan geldi. Fen işleri müdürümüz İstanbul’dan geldi. Bilgi işlem müdürlüğü İstanbul’dan geldi. Onun dışında şirket genel müdürümüz ve yönetim kurulu başkanımız. Şirketlerde birlikte iş yapma pratiğimiz olan ve finans yönetimini emanet edebileceğim, Çeşme ekonomisine vizyonuna sahip insanlarla çalıştım. Her belediye başkanı da böyle yaptı. Bu zaten yapılan bir şey.  Ben geldiğimde 17 müdürlük vardı. Ben bunu 21’e çıkardım. 21 müdürlükten yalnızca 2 kişi dışardan geldi. Geri kala 19 kişi hepsi içeriden. Benden önceki dönemde belediyede olan insanlar. Belediyemiz bin kişiyi istihdam ediyor. Bin kişiden 5 kişi. Ben işine, hünerine, güvendiğim arkadaşlarla çalışıyorum. Fen işleri müdürünü tanımıyordum ama çok iyi referanslarla geldi. Kreşlerinden tutun birçok projemizin hayata geçmesini sağladı. Başkan yardımcımla Hatay’ta birlikte vatandaşa destek olduk. Dolasıyla tabi ki bir ekipsel bir anlayış olacak. Yüzdesel olarak bakarsanız bizim belediyemizde 115 memur var sadece 3’ü dışarıdan geldi.

15 YAŞINDAN BU YANA SAÇLARIMI KESTİRMİYORUM

Denizli; saçlarının uzun olmasıyla ilgili olarak ise, “ Çok uzun yıllardır kesmiyorum. Tabi uçlarından kesiliyor sadece. 15 yaşında bir kere kesmiştim. Hiç güzel olmamıştı. O günden beri hiç kesmedim” dedi. Denizli; geçtiğimiz yaz sadece bir kez denize girdiğini belirtti.

SEBEBİ BABAM

Denizli; “Belediye başkanları içerisinde “reytingi” yüksek bir belediye başkanısınız. Bundan rahatsızlık duyuyor musunuz?” sorusuna şöyle yanıt verdi:
“Evet. Fazla abartıldığını düşünüyorum. Reytingi yüksek belediye başkanı olursam çok hoşuma gider. Hedef o olmalı. Reytingimin yüksek olmasının ilk etaptaki sebebi babam. Birbirimizi kandırmaya gerek yok”

Emeklilik sisteminde köklü değişiklikler kapıda!